Friday, May 23, 2008

La La La Kerjalah

Celik mata, kerja. Tutup mata, mimpi kerja. Yg penting kiter kerjalah, tak mencuri.

Hari nie pon kejer aku tersangat ler sibuk. Dari awal minggu nie, kerja tak habis-habis. Tapi aku suka ler kerja...kalo tak kejer nanti aku jatuh sakit. Pelik kan?

Sebenarnya aku memang mcm tu. Kalo sakit aku masih teruskan kejer. Kalo tak nanti makin sakit derr. Orang kater aku nie workaholic. Tapi sebenarnya bukan.

Bagiku kerja tu adalah sebahagian dari hidupku. Kerja tu adalah amanah. Kerjer tu adalah suatu kewajipan. Setiap kerjer harus dilakukan dgn seikhlasnya.

"Keihklasan itu akan membuka suatu jalan yang tersembunyi. Ianya tidak dapat dikecapi jika keikhlasan itu mengharapkan suatu pembalasan."

So, yg penting kiter kejer harus happy. Walopon mcm mana teruk dan jijiknya kejer kiter, kita harus bersyukur yg kiter mampu brdikari dan mempunyai pekerjaan.

Besok sambung kejer lagi. Bila aku nak berhenti dari buat kejer ek? Aku rasa tidak. Selagi sihat tubuh ku ini, selagi diizinkan umurku ini, aku akan terus bekerja.

Kerja...kerja...kerjalah...Lalalalala!


Meet Uncle Hussain - La La La Kerjalah