Thursday, May 1, 2008

Tengok citer kung-fu!

Petang tu kat opis tgh sibuk giler. Nak update drawings, nak buat plan rumah, nak submit kat authority....Isshh, kalo nak dekat holiday selalu jek mcm nie. Memula rancang nak kluar opis kol 5pm. Ingat nak gie Bugis Juction - shopping, skali at last TER-kuar opis kol 6.30pm.

Sampai kat Shaw Building dah kol 7pm. Spidey and the gangs dah tunggu kat Starbuck. Seb baik Kristina baik hati dah book kan ticket show siang-siang....kwang..kwang..kwang!




Kita tengok wayang citer kung-fu, The Forbidden Kingdom, kat Prince theatre. Dah lama seyy tak tengok citer kung-fu. Aku ingat citer cina, rupa nyer citer omputih ler.

Haiyaaahhh!! *Dush*Dush*

Gerek jugak ler citer tuu. Action-pack giler ahh. Dia nyer stunts, dia nyer magic, dia nyer dramatic, dia nyer bedek...terbang sana-terbang sini..Yg heran nyer, kiter sumer masih lagi idup, but heroine citer tu lak yg mati...hahaha! (Kesian)

The show abis kol 9.15pm. Oleh kerana tak sempat nak makan dinner, si Spidey ajak gie makan chinese food kat Tong Seng, Liang Seah St (opp Bugis Junction). Tu ler tempat yg paling 'happening' skali kat Bugis. Ader 'alfresco seatings' (outdoor tepi jalan lerr), where you kan makan under the moonlight....cewahhh!

Oleh kerana tpt tu 'posh' sangat, maka ramai ler manusia2 yg sedang bermakan2 kat situ. Stall assistant tu suh naik tingkat 2 yg ader air-con tu. But Kristina takmo. 'Die-die' jugak nak makan kat tepi jalan tu! Ader ler nunggu 5 minit cari meja. Skali ade ler couple melayu tu yg kesian tgk catwoman perot tgh sarat tu. Walopon kempen budi bahasa dah takde lagi, but yet, they still have the courtesy to give their seats to us.

Mcm biasa ler aku order makanan rasmi ku - Prawn Mee. Setiap kali gie situ, mesti order tu jer. Makanan lain aku tak minat.

Yg penting aku soka sangat Prawn Mee kat Tong Seng tuh. $3 jek...murah kan?



Sambil makan tu, dok ler berborak yg bukan-bukan. Dari hal kejer, ke hal reservist. Lepas tu sempat lak mengediks jap tangkap gambor. (Buat malu jek orang tengok.) Ahh..peduli aper. Kiter nak sumbat gambor banyak-banyak kat Facebook! So wat?? They got problem meh? *middle finger to them*

Lepas makan tu kan, Kristina blanja makan aiskrim lak..woohoo! Banyak ler dia blanja kiter hari nie. Oleh kerana aku nie sememangnyer pemalu, so aku eksyen malu-malu lah. Hahahah! (Tak nak makan konon...podah!) Abis jugak aiskrim Haagen Das tu aku kerjekan dgn si Dato' Razak. Licin sehingga menjilat meja! *Slurp*Slurp*



Ok ler, aku stop sampai sini dulu. Aku nak update movie review citer yg aku tgk tadi kat main blog aku yg lagi satu. Kalo aku free, nanti sambung citer lagik ek..

Chow!

ps: Many-many thanks to Kristina for the movie tix, the ice-creams, the Starbucks and devoting your personal time. We truly enjoyed your company and we are waiting for the next movie outing. *winks* :D