Thursday, September 13, 2007

Alhamdulillah, ku harungi hari ini dgn sempurna

Syukur. Hari pertama puasa aku ok jer.

Masih steady lagi nie... Cuma I tot pagi tadi kol 7.45am aku dah start mabuk. Rasa mcm melayang jek..Rumah aku mcm bergoyang. Aku ingat symptom org berpuasa...hahaha! Rupanya, memang betol rumah aku yg bergoyang..akibat tremors dari gempabumi di Sumatra yg sekuat 8.5 scala richter.

Fuhh...dahsyat! Tingkap, pintu, lampu dgn aku2 skali bergegar. Panic jugak seyy..Rumah aku tingkat paling tinggi nie..Aku pon jgk luar tingkap ler to see kalo ader org terjun kebawah ke, haper ke..Nasib baik takde!

News menyatakan keadaan begini akan berterusan sekali-sekala utk 1-2 minggu akan dtg...Woohooo...hari2 ler bergoyang aku kat sini!

Hari nie terasa amat letih skali...esp time terawih tadi. Nasib baik imam hari nie baca surah yg pendek2 jer..tak macam smlm. Yelah, dia pon understand per hari nie 1st day posa. Sumer mesti rasa lethargic kan? Tak kan nak dragging...hehehe...mcm real jek aku nie! Kena sepak ngan imam baru tahu...

So, dah masok Ramadhan mlm kedua nie. Semoga aku diberi tenaga dan semangat utk meneruskan ibadah2 seterusnya and also utk semua muslimin & muslimat sekalian yg sama2 menjalani ibadah posa. Amin.

ps: Alaaa...malas lak nak gie gosok baju lerrr..ishh..ishhh..