Friday, September 21, 2007

Buka Posa kat VivoCity...

Semalam aku break record tak gie solat terawih...tsk..tsk..tsk!
Si Spidey emailed ajak gie buka posa kat Vivocity...

Hi All, dont forget today's superfrenz meeting for break fast at vivocity. For those who is not sure it is at 3rd level Food Court (Food Republic) If im not mistaken its has got a chinese theme interior. Eileen, below is the ads.
Please be there latest 7pm (break fast start at 7.03pm.)I try finish work by 5.30pm(if i can) so apprx i should be there abt 45mins. For those who cant be there on time, we just meet u all at the above.

See ya!
Spiderman

So kiter gie makan kat Food Republic @ Vivocity. Kita makan Javanese cuisine...whoooaa...ader 50% discount lagik..




Perrggghhh....punya ler POWER! Enak banget! And the 50% discount offer ends today (21 Sep 2007).

Initially, we planned to swam Geylang or Beach Road for the meet up. But Spidey proposed Vivo for a change. Apelagi lerr, aku pon celah dari ofis at 4.30pm and headed straight to Vivo.

Arrived at destination 30mins later. Sementara tunggu yg lain tu, aku recce ler shopping mall yg besau gedabak tu sorang2. Tapi best ler, weekdays takde orang sangat. Walao bagaimanapon, kedai yg paling aku favourite skali is Page One (Bookstore). 1 jam kat situ belek-belek buku..



Vivocity roof terrace - Takde orang..best!


Exterior of Food Republic at 3rd level





Food Republic entrance


Datin Ruby kol aku at 6.00pm. She and Catwoman dah sampai 'chope' tempat. Was told heavy crowd to be expected.

1st time ler aku jejak kaki kat Food Republic tuu. Before this, aku pusing2 kat luar jek. That time takde makanan halal until today. I didn't expect the interior was so fabulous. The food court was brilliantly finished using recycled wood materials. Macam suasana kampong lerr..cantik sungguh!

Old pieces of wooden planks, windows, doors were fitted to create the old kampong ambience. Really like that place...As I looked closer into the interior details, wonder how it could bypast Fire Safety requirements? Its 70%-80% made of wooden materials lerr.


Recycle materials used for the interiors


Suasana kampong di Vivo


Jam menunjukan ke pukol 6.30pm. Spidey tepon he's on his way with Eileen. Dato' Razak tepon yg dia dlm kesesatan. Yg hadir skarang cuma Datin Ruby a.k.a Wonder Woman, Catwoman and aku lerr...The que was super long at that moment. Aku harus bertindak mengikot strategy. (Strategy orang lapar)...


Menu yg disediakan...ahhh..sungguh menyelerakan....yum..yum!

Masa begitu penting pada waktu itu. So, aku grabbed the menu list first to choose the dishes. Manusia kian ramai mengerumuni warong itu.

"Kita harus bertindak cepat!" aku berkata pada Datin Ruby. "Kalo tidak, makanan kiter nanti abes!"

"Apakah harus kita lakukan , SpongeBob?" Datin Ruby eksyen blurr sikit.

"Macam biasa ler, you kena transform jadi Wonder Woman utk menyelamat kan makanan2 yg ader itu dari abes di kebas orang!" sambil aku mengaru punggung aku kerana bontot aku gatal.

Dgn secepat kilat Datin Ruby berpusing bertukar menjadi Wonder Woman...woohooo..!!

Wonder Woman dan Spongebob berlari deras menuju ke warong demi utk menyelamatkan makanan2 yg ader.


Manusia2 telah kerumun terlebih dahulu

Tanpa berlengah, aku dan Wonder Woman menyelit dicelah kesesakan manusia. Hanya satu agenda kita...selamat kan seberapa banyak lauk pauk disitu...itu lah sumpah kami kpd pertiwi..cheyyy


Wajah2 manusia yg kelaparan...

Aku terus bertindak mingikut arus barisan. Wonder Woman terselit kat blakang aku..

"You kira brapa kita nak order..dari tadi i lost count jek!" aku minta bantuan side-kick aku kerana aku lupa who's ordering what!

Makkoo...40mins seyy aku line up! Jenuh lutut aku nih...Apek kat depan aku kata tadi dari lapar sampai dah tak lapar lagii pasal line up lama sangat. Eh, apek nie. Mengalahkan org yg posa lak..melebih seyy.

Aku tersenyum dan berkata pada apek, "Jgn takot, apek. Lu tak mati kempunan. Kalo lu mati pon, lu mati pasal banyak sangat makan." Apek pon senyum...senyum pasal dia tak dgr apa aku katakan. Aku berkata-kata dlm hati tadi...hehehe


Ketika gambar ini dipetik, air liur aku sedang meleleh panjang...cheh!

Akhirnya, tepat pada pukol 7.10min, makanan kami telah selamat di order. Walopon, terlambat nak berbuka, tapi aku merasa puas kerana telah berjaya mendapat kan makanan kurang dari 1 jam...


Nasi Urap

Aku makan Nasi Urap...ader ikan berladoh..sedap. But, aku rasa Nasi Ranggi yg Datin Ruby order tu nampak lagi sedap...Gado-gado pon sedap...kira sumer sedap ler kalo dah lapar..


Eileen yg dok sebelah aku makan Soto Jawa. Walaopon dia tak posa, tapi selera dia macam 3 hari tak makan...wahahaha!


Spidey bersama Nasi Rames nya yg tercinta..ishh..tgk mulotnya tuhh..



Dato' Razak dan isteri yg tercinta, Jun a.k.a Catwoman bersantapkan Nasi Ayam Cobek..ader bubor mesjid lagik tuh..



Datin Ruby yang baru jer bersalin dari pakaian Wonder Woman tadi...dia sedang sms mother base menyatakan bahawa situasi terkawal.

-----------------------------------------------------------------------


Kira abes santap kol 8.30pm. Oleh kerana air-con kat dlm tu sejukkkk sangat, kiter pon beredar luar. Kita dok melepak kat roof terrace. Datin Ruby nak tgk laut. Dia rindu ferry gie Batam.

Ketika kami leka kira ferry kat laut tuh...tetiba, Catwoman dan Datin Ruby bawak surprise! Wahhh....ader birthday cake....woohooo..

Ohhh...nak sambut birthday September babies rupa nyer...hehehee...Awww...i'm so touched.



Birthday cake yg disponsor oleh Catwoman and Datin Ruby utk September babies - Eileen, Dato' Razak, Spidey dan aku...nampak ader 4 candles kat situ.


Apalagi dgn penoh semangat muhibbah kami menyanyikan lagu Happy Birthday utk diri kami sendiri...hehehe....dan aku akhirnya dpt jugak tiup lilin...


Aku yg baru saja melangsaikan upacara tiup lilin dgn penoh gaya dan jaya nya...eeewwwahhh!

Aku ingin merakam setinggi-tinggi terimakasih yg tidak terperi kpd rakan-rakan ku sekalian kerana sudi mengingati hari jadi ku...



Aku dapat SpongeBob Boxer short from Spidey...thank yooouuu



ahh...got another Liverpool jersey the other day...now I just need another Red one to complete my collections.


September Babies - The Virgos : (From left) Eileen, Spidey, Dato' Razak and Me..

Appreciate all your thoughts and gestures. Sincerely hope this memories will last forever. From the bottom of my heart, thank you to all my friends..*sob*

I hope you guys enjoyed the treat. Goodnite wherever you are...