Saturday, September 29, 2007

Citer ku yg menyayat hati...

Tadi masa aku tgh sibuk kemas bilik yg macam tongkang pecah nie, aku ader terjumpa gambar senger nie time kecik2 dulu, terselit celah laci...

Gambar aku time senger dulu.


Bila aku tengok gambor ni, terkenang satu peristiwa yg sungguh menyayat hati ku..uhuk...uhuk..

Time tu aku dok umah papan kat Batu 5 Tampoi, Johor (Dekat ngan Plaza Angsana skrg). Gambor nie kat depan halaman umah aku. Korang nampak tak tangga yg tinggi kat blakang tuh..Ahhh...nie ader satu citer.

Al-Kisah, satu hari tuu aku baru balik shopping beli baju skola, beg skola, kasut skola...maklum ler, first time nak masok darjah satu. Excited giler lahh...

Apabila turun dari 'pawancah' (teksi pirate ler), aku pon grabbed ler bebarang yg abah aku beli tadi. Aku nak posing ngan member2 kat bawah tu. Aku nak tunjuk aku nyer beg skola baru, baju baru, kasut baru..hehehe. Maklom ler, time bebudak masa tuu, sumer nyer exciting.

Member2 aku tgk pon terjerlus lerr. Aku pon apalagi, makin dia orang terjerlus, makin eksyen lah aku berposing sambil turun tangga yg tinggi dgn barang yg berat.

Nak jadikan citer, time tu aku tersalah step pijak anak tangga....huhu! Lalu tergolek-golek ler aku dgn barang2 yg aku pegang tadi, dari atas tangga, terus masok dlm parit kat bawah tuu...ishh..isshh..

Alangkah malu nyer muka aku time tu. Member2 aku semua dah tergelak giler tengok aku masok parit! Hah! Padan muka...tuler, nak ngengada kan!

Apalagi, pasal nak cover malu, aku pon melalak ler sekuat hati mintak belas kasihan. Abah aku kelam-kabut turun bawah. Dia terus tarik aku kluar dari parit. Aku ingat abah aku nak save aku ke, nak pujuk aku ke..Rupanya nya tidak. Abah aku kasi satu hayunan tangan penampor direct kat muka aku lagi...

...KELEPAP!!!...Adus! berdesing telingar aku, bisa terasa kat pipi ni..

Dah ler dagu aku berdarah, kaki tangan aku luka...lepas tu kena bantai lagi dgn abah aku depan members...alaaa malu weii..! Meraung kejap aku kat situ.

Abah kater, "Tu ler, nak eksyen lagi angkut barang turun tangga. Mana kao bole bawak? Barang-barang tu kan lagi berat dari kao! Nasib baik kepala kao tak pecah..kalo tak, aku yg pecah kan!"

Betol jugak ek kata abah aku.

Bila musim skola bermula pada minggu depan nya, badan aku penoh dgn plaster yg mak aku tampal. uhuk..uhuk..sedih seyy..

ps: Abg Majid, jiran seblah umah, yg tangkap gambor aku nie. 2-3 bulan kemudian aku tak nampak dia lagi. Mak aku kater dia dah dok hospital Tampoi..apasal ek?